[linux] SSH vzdialeny prikaz problem

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pondělí Červenec 16 11:43:03 CEST 2007

Ahoj,

> dostal som za ulohu, pomenit rootovske hesla na niekolko desiatkach
> servrov. Na kazdy server je ine rootovske heslo a na kazdy mam zgenerovane
> ssh kluce.
>
> takze moja idea bola taka ze
>
> v skripte spravim nieco podobne
>
> ssh -t -l root $server "/bin/passwd"
>
> a tie hesla opastujem rucne ;).
>
> Bohuzial tento prikaz mi funguje rucne no v skripte skonci chybou.
> Prepokladam ze zadrhel je v tomto.
>
> debug: SshTtyFlags/sshttyflags.c:298: Not a tty. (fd = 0)
>

> vie niekto poradit, pripadne navrhnut aj ine riesenie problemu ? .

samozrejme, mam hned niekolko:

1.) pouzit lepsieho ssh klienta ako openssh. Napriklad moj DSSH
(opensource.digmia.com). Je skriptovatelny v groovy a toto v pohode
zvladne (vie sa bavit s tty a robit nieco ako expect, len je to trosku
groovy kodovania ;). Inak dalsie ficurky su, ze sa vie pretunelovat
cez viacero ssh serverov donutra a ked mas nebodaj permitrootlogin no,
tak to zvladne tiez.

2.) na toto asi o cosi jednoduchsia moznost (kedze tunelovanie a podobne
asi nevyuzijes):
http://code.google.com/p/enchanter/

3.) zmenit tie hesla v /etc/passwd sedom alebo perlom. passwd ti je
nanic. :). Dolezite je otestovat to a neuklepnut sa.

   Juraj.

--
Juraj Bednar
http://www.digmia.com/