[linux] OT: Ponuka prace (vo vseobecnosti)

sverre sverre.th na gmail.com
Pondělí Červenec 30 22:55:21 CEST 2007

Jan SARENIK wrote:
>   Zdravim Vas!
>
> Zaujimalo by ma, ci niekto z Vas dostal dnes, pripadne v blizkej
> dobe mail s ponukou prace pre jednu firmu, ktoru nejdem menovat
> (a to nie preto, ze by to bol Microsoft).
>
> Zaujima ma tiez osobny nazor tu zucastnenych, ci je eticke, aby mi
> prisla ponuka prace, pokial sa o pracu verejne neuchadzam (na
> ziadnom serveri). V kazdom pripade si ale myslim, ze by v spominanom
> maile s ponukou mohlo byt jasne uvedene, ako sa ku mne dostali
> (napriklad: ,,Prostrednictvom <linuxoveho_volacoho>, kde ste
> [...]

no pozor, ak bol mejl adresovany tebe ako konkretnej osobe a obsah sa
vztahoval priamo na teba, tazko mozno takyto mejl povazovat za spam. Za
spam ho mozno pokladat ak vyzera, ze bol rozosielany hromadne na x
mejlovych adries z nejakej databazy.
Eticke/neeticke - podla mna to rovnako zavisi od charakteru toho mejlu -
ak dany mejl bol urceny konkretne tebe, nevidim v tomto problem. Opytaj
sa odkial sa k tebe dostali a ziadaj od nich odstranenie informacii o
tebe z ich databazy.
Ako velku dramu by som z toho nerobil - ak islo o nejakych headhunterov,
mozno v buducnosti budu pre teba mat nieco zaujimavejsie. Ak islo o
obycajny spam ktory okrem teba dostalo dalsich 10 tisic ludi, tak je
zbytocne zabijat dalsi cas zistovanim odkial sa k tebe dostali a staci
im vynadat za spam.

tolko moje postrehy
--
sverre