[linux] Zmena privilegii pre FAT32 2.

Jan ONDREJ ondrejj na intrak.tuke.sk
Čtvrtek Prosinec 10 17:15:35 CET 1998

Ahoj,

On Thu, 10 Dec 1998, Jozef Kosoru wrote:

>    Namountoval som do linuxu partition FAT32 a vsetko ide ok.
>  Je tu vsak dost vazny problem. Vsetky adresare a subory na
>  tomto disku sa tvaria, ze patria rootovi (viem, ze sa to
>  da lahko zmenit). Ja vsak potrebujem, aby do tohoto disku
>  mohol zapisovat hociktory user. Pristupove prava pre kazdy
>  subor(adresar) vsak su -rwxr-xr-x. No a tu je cely problem.
>  Potrebujem to zmenit na napr. -rwxrwxrwx. A to veru nemiem ako.
>  V linuxconfe je pri diskoch polozka "Dos options" a okrem
>  default user a group je tam aj polozka Permission, ktora to
> [...]

Chyba je v tom 777. Tam sa zadavaju prava opacne,
t.j. 777-prava. Ak chces mat subory s pravami 777 tak daj 000. :-)

Ja mam pri vfat diskoch okrem ineho uvedene:

   ...,gid=6,umask=002,...

Tym povolim skupine disk (6) zapis na dosove disky.
Potom mozej jednoducho specifikovat, kto tam zapim moze mat a kto nie.

			Cau.
					SAL

PS: Tie nastavenia si pozri v /etc/fstab, keby si nevedel, kde to hladat.