[linux] printcap

Radoslav BENDIK bendik na sophia.dtp.fmph.uniba.sk
Pátek Prosinec 18 12:34:25 CET 1998

On Fri, 18 Dec 1998, Bielik Marian wrote:

> Hi !
>
> Moze mi niekto poradit ako vysvetlim tlaciarni, ze ked xcem tlacit
> priamo  z  konzoly (s graf. prog. nemam prob.) aby mi to aj spravne
> odriadkoval a nenatrieskal to za sebou.

Zdravim,

tomu sa hovori stair-stepping (aspon myslim). Ak mas RH, skus sa pohrat s
printtoolom, tam to je. Ale v podstate potrebujes len konverziu LF->CRLF.
Staci dat pre tlac cisteho textu ako if(InputFilter) tento prikaz:

   sed -e 's/$/'`echo -ne '\r'`'/g'
               ^^^^^^^^^^^^^^^^^ toto len vypise ^M, \r, ASCII 13,
   proste CR, moze sa tam napisat aj priamo (napr. vo vi ako ^V^M)

> Taktiez odo mna tlaciaren (HP lj5si) vzdy na zaciatku pozaduje aby som
> rucne urobil FORMFEED.

man 5 printcap:

       FL  Use Type Default     Description
       ld  D   str  NULL        leader string printed on printer open
       ff  D   str  ``\f''      string to send for a form feed
				(see INITIALIZATION)

Cize by malo stacit pridat 'ld=\f'.

--bye,
	rado b
|     /""\     /  _/       e-mail    Radoslav.Bendik na st.fmph.uniba.sk     |
|    ( (_/    /    \       web   http://www.st.fmph.uniba.sk/~4bendik     |
|     \ ado  (   __/endik, student 5ftf, MFF UK Bratislava, Slovensko     |
      /