[linux] hesla

Slavomir Slizik slizik na alpha.euba.sk
Čtvrtek Prosinec 31 14:57:35 CET 1998

Cafte,

> Uplne suhlasim.Len som vybral blby vyraz.
> Ale musis priznat, ze niektore to "hadaju" skutocne dobre :-)

Odporucam John the Ripper, asi najlepsi na crackovanie hesiel v sucasnosti.
Dokaze vela uhadnut priamo z informacii v /etc/passwd (meno odzadu, meno a
priezvisko skombinovane, login+nejake cislo, atd), a ked sa mu da slovnik,
dokaze s nim robit rozne harakiri (slova ozadu, slovo+cislo, kazde
parne/neparne pismeno velke, zamena A za @, I za 1, O za 0, atd ...), dokaze
vyskusat vsetky kombinacie cisel, aj vsetkych znakov (ale to by uz trvalo par
rokov ...). Je strasne rychly, podporuje viac kodovacich algoritmov (dokonca aj
windowsovske ;)

Root ma len tu vyhodu ze ma pristup k /etc/shadow (ak je nainstalovany shadow
password system), ak nieje shadow, tak hesla moze crackovat lubovolny uzivatel.
Root ako taky teda moze heslo maximalne zmenit, alebo odchytit.

	Slavkomir

  Slavomir Slizik (slizik na alpha.euba.sk)
  Vyskusaj najlepsi talker na Slovensku - ATLANTIS (telnet atlantis.sk 7000)
  Pre web-browser: http://www.atlantis.sk (alebo: telnet://atlantis.sk:7000)