[linux] offtopic-wifi sietovky vs. cable modem

peter Fodrek fodrek na kasr.elf.stuba.sk
Pátek Leden 2 00:06:43 CET 1998

----- Original Message -----
From: Juraj Variny <jv99737 na decef.elf.stuba.sk>
To: <linux na lists.linux.sk>
Sent: Tuesday, January 07, 2003 1:30 PM
Subject: Re: [linux] offtopic-wifi sietovky vs. cable modem

> hej, vo finsku je "kabloviek neurekom". Tuna je len UPC a ta ma skor asi
> zaujem sanovat matersku firmu ako investovat do upravy rozvodov na datovu
> prevadzku

Nie je to tak celkom pravda. Siet UPC v BA je pripravena na datovy prenos,
lebo ich prerobila hned ako siet prebrala od SKT (viac menej partneri fy.
Siemens - aspon podla mojich info) a mala s tym neskutocne problemy (kable
niekde isli inou stranou ulice nez v dokumentacii a pod.). UPC chcela spusit
NET aj Telefon cez cable do skusobnej prevadzky uz koncom roku 2001 s tym.
ze tieto sluzby poskytne statnym organizciam pocas skusobnej prevadzky
zadarmo, ale Telkomunikacny urad skusobnu prevadzku nepovolil....  Ceny UPC
su vsade v Europe o dost vyssie... Holandsko a Izrael 42-43 Euro/mesiac
(teda tolko co rozsireny subor v tychto krajinach) za najpomalsie
pripojenie- vcitane prenajmu cablemodemu... V Cechach je to menej ale tam
maju 6% DPH a u nas to je 20% (bola 23%). S tou 23% DPH to na SVKvychadzalo
okolo 44 EURO/ mesiac (PC REVUE 11/2002) a sef UPC sa vyjadril v zmysle, ze
zaujimave to pre nich bude  a zrealizyuju to ak v BA bude trh s min. poctom
20 000 zakaznikov... Moj typ je, ze pri tych cenach trh v  BA nepriesiahne
10 000 zakaznikov ale nebude mensi ako 5 000 zakaznikov....

Co vy na to//