[linux] X, rpm, ...

Jan ONDREJ ondrejj na intrak.tuke.sk
Úterý Duben 6 17:31:16 CEST 1999

Ahoj,

On Tue, 6 Apr 1999, Lubos Klokner wrote:

> otazky pre tento tyzden :
:-))

> - moj pocitac mi pod winNT daval na obrazovaku 85Hz
> v  Xoch sa mi nedari dostat tam viacej ako 76Hz, mozete
> mi poradit??

Musis pri configuracii monitora zadat spravne hodnoty
vertikalnej aj horizontalnej obnovovacej frekvencie,
Ja mam monitor, ktory zvlada 85 Hz v danom rozliseni
a v Linuxe mi ide minimalne 86 Hz :-)

> - mam nainstalovane Gtk+1.2.0 z tgz, a potrebujem nainstalovat
> aplikaciu z rpm, ktora vyzaduje nejake kniznice z Gtk, ale
> napr. z verzie 1.1.4, pojde mi tato aplikacia ked
> ju nainstalujem rpm -ihv --nodeps .....???

To urcite nepojde. Mas 3 moznosti:
  1. nainstalovat stary GTK presne tej verzie, ktoru potrebuje,
     pretoze GTK kniznice neparnych verzii su velmi divne robene
     (nebudem vysvetlovat blizsie)
  2. prekompilovat danu aplikaciu s GTK 1.2.1 (resp. 1.2.0),
     ale to musis mat nejake zakladne znalosti s kompilaciou
     balikov a nainstalovane kompilacne veci
  3. stiahnut si binarku daneho programu skompilovanu
     s GTK 1.2.1 resp. 1.2.0 (malo by to ist).

> - v /var/log/messages sa mi objavuju taketo hlasky:
> PAM_pedb[4467]: 1 authentication failuer; (uid=0) -> winuser for samba
> service
> #tato naskakuje len ked sa z windows tlaci, ked sa robi napr.
> z diskom, tak f pohode
> kcheckpass[4446]: authentication failuer for user root [uid 0]
> #toto naskakuje, ak pustim startx (KDE)

To je tusim chybne zadane heslo, ale to uz neviem presne.

			Cau.
						SAL