[linux] libc6 - glibc2

Marcel Telka marcel na vadium.sk
Pátek Duben 9 08:20:37 CEST 1999

Jozef Kosoru wrote:

> Hi!
>  Aky je rozdiel medzi libc6 a glibc2 ?

Ziadny. Len v nazve.

Libc je kniznica standardnych funkcii C. Posledne cislo verzie bolo 5.
Glibc je vlastne GNU libc (GNU verzia kniznice libc). Cislo dva znamena,
ze je to jej druha verzia. V sucasnosti sa glibc2 stava standardom a
nahradza libc5. Je to teda de facto dalsia verzia libc a teda ma nazov
libc6. V sucasnosti sa pouzivaju obidva nazvy (z roznych dovodov, od
cisto praktickych az po .... hladam vhodne slovo :-) ... spinavo
neprakticke :-).

Teda libc6 = glibc2

--
Marcel Telka <marcel na vadium.sk>