[linux] dir_colors ...- farebna konzola

Stanislav Poljovka poljovka na decef.elf.stuba.sk
Středa Duben 14 10:46:17 CEST 1999

> xcel som si nastavit, aby sa mi adresare a subory ...
> vypislovali pekne farebne, a myslel som si, ze to
> ma na svedomi subor /etc/DIR_COLORS resp. ~/.dir_colors,

ano maju to oni na svedomi

> potom som sa este docital o niecom ako ls --colors.
> 1. mohli by ste mi povedat, k comu sa vztahuje DIR_COLORS ???
> a ako docielit, aby sa subory, adresare ... vypisovali vo
> farbach ako su su v tomto subore nastavene ???
> 2. v akom subore sa nastavuju parametre pre ls --colors ???
> v ~/.bashrc ???

Podla mna najlepsou moznostou je vytvorenie si aliasu pre progrogramy,
ktore vyuzivaju conf.subor /etc/DIR_COLORS resp. ~/.dir_colors.
Najpouzivaniejsi je prikaz ls, ktory ma switch --color=[yes|tty|...]
Ten alias je umiestneny v conf. subore pre tvoj shell. Ak pouzivas bash,
tak lokalne pre user-a ~/.bashrc,.. , alebo globalne /etc/bashrc,...
Vzhladom na conf subory shell-ov si treba precitat man-pages (v akom
poradi su volane)

priklad aliasu (bash):
alias ls="ls --color=yes"

					Stano