[linux] znova prosba o pomoc

JM jozefm na bigfoot.com
Pátek Duben 23 16:21:21 CEST 1999

Tuto spravu som uz raz posielal, ale nedostal som ziadnu odozvu, tak to
skusam znova. Fakt by som to potreboval vyriesit, takze ak viete
poradit, prosim najdite si cas. Vopred diky.
Jozo

Caute vsetci, ako obvykle by som potreboval poradit:

1. Mam ihlickovu tlaciaren Epson LQ-100, ktoru som si riadne nastavil
pri instalacii Linuxu.... Akurat na nej nic nevytlacim. Jedna sa asi
o to, ze to samozrejme nevie postscript (na stranke sa objavi stale
len par PS prikazov a koniec), ale aspon z obycajneho textoveho
editora v KDE by sa snad malo dat tlacit.
Bol by som rad, keby mi niekto vedel poradit, ako to rozchodit,
najlepsie pod KDE 1.1 a keby niekto vedel, ako to urobit, aby som
mohol tlacit aj zo StarOffice 5.0, tak to by bol snad zazrak
(poradte ako to rozhybat, kde zohnat ovladace...)
Pozn.: Nevytlaci sa mi ani stranka z Netscape...

2. Potreboval by som vediet, ako prenasat napr. obycajne textove
subory medzi Linuxom a DOSom (WIN), tak, aby sa mi nesprznila
diakritika. Zatial som na nic neprisiel.
Taktiez by som chcel vediet, ako otvarat v StarOffice 5.0 napr. WORD
dokumenty, ci obycajne TXT subory z WIN ci DOS tak, aby zostala
zachovana diakritika a ako zo SO 5.0 ukladat trebarz RTF tak, aby
sedela diakritika pri otvoreni vo WIN.

Ak mi ma Linux na nieco naozaj byt, tak potrebujem tieto dva problemy
nejakym sposobom vyriesit. Budem vdacny za kazdu radu a pomoc, ktora
ma privedie k cielu (ked je to dlhsie, tak piste na osobny mail, i
ked by to mohlo byt uzitocne aj pre ostatnych)
Vopred vsetkym dakujem a ospravedlnujem sa za obsirnost.
Jozo