[linux] Re: your mail

Marek Ondrej ondrejm na intrak.tuke.sk
Čtvrtek Duben 29 14:42:44 CEST 1999

Cau,

On Thu, 29 Apr 1999, jarry guru wrote:
> [...]

:) ak sa uz zaplatilo za win, tak sa oplati zaplatit aj nejaky ten antivir

> Tvoja uvaha je trosku chybna, a co horsie, si v poriadnom maleri!
> Ak na "nejakej inej masine" nahodis linux, tak vo chvili, ked
> vyberies svaba (preboha, za pochodu?!?), masina Ti okamzite "lahne",
> a prides aj o druhu dosku!!!

To nie je pravda, ono sa to fakt tak robi a dokonca to tak robia aj firmy

> Ak by si do nej dal ten vymazany svab este pred bootovanim, tak uz
> nic nenahodis, ani L, ani W! Ak si naozaj nenavratne vymazal flash
> bios (nechapem, ako sa ti to mohlo podarit), tak mas vazny problem.
> Vyriesit ho moze nejaka firma, ktora dodava motherboardy a ma
> programovacku biosu. Treba za nimi zajst so svabom,  s utilitkou
> na programovanie biosu a s obrazom biosu. Da sa to stiahnut u
> vyrobcu dosky.

Je to trocha drahy sposob. Ale navrhol by som si prestudovat presne dany
bios s danou doskou ( na inete a pod.). Existuju totiz aj take biosy,
ktore este po vymazani dokazu bootnut z diskety a vtedy netreba nic
vyberat. Pozor vsak na kod biosu. Aj rovnake biosy maju rozne sluzby pre
rozne dosky a ak sa podari nakopnut zly bios moze dojst k poskodeniu
hardweru. Najlepsie by bolo najst taku istu dosku s tym istym biosom
a tam precitat bios za behu vymenit a preprogramovat.

Marek.