[linux] Hardisk nechce ist spat

Peter Paluch peterp na frcatel.utc.sk
Neděle Srpen 8 13:52:08 CEST 1999

Ahoj.
=====

> Da sa nejako na dlhsiu dobu hardisk vypnut resp. 'uspat' ?
> Vzdy ked to skusim s hdparm tak sa sice vypne ale o chvilu zase zobudi,
> zaco myslim moze kflushd (?).

Myslim, ze v Linuxe sa neda disk spolahlivo uspat, prave kvoli tomu
kfslushd (alebo bdflush).

Druha vec je, ze pri disku je najkritickejsi prave rozbeh. V mudrej
knihe o diskoch som cital, ze disky treba co najmenej zapinat a vypinat.
Takze hadam ani tak nevadi, ze sa Ti disk neda uspat, paradoxne Ti mozno
disk beziaci v kuse vydrzi dlhsie.

Apropo, decka, kdesi som cital, ze pri jadre 2.2.x, kde x je od 6 do 9,
treba vypnut kflushd kvoli zmenam v bufferovani. Vie mi niekto potvrdit,
pripadne vysvetlit tuto informaciu?

Diky. Vsetko dobre praje
Peto Paluch
* Peter Paluch , Kukucinova 939/35 , 024 01 Kysucke Nove Mesto *
* mobil: +905 16 44 32 , domov: +421 826 421 2542              *