[linux] PostgresSQL a case sensitive

milan na soso.elas.sk milan na soso.elas.sk
Pátek Srpen 13 07:10:56 CEST 1999

On Thu, 12 Aug 1999, jeeff - Lubos Balat wrote:

> Hi
>
> neviete ako presvedcit postgres aby mu bolo jedno ci je text malym alebo
> velkym pismenom. Robi mi to problem pri vyhladavani v tabulkach ked
> select * from xxx where meno like 'Jano%' nie je to iste ako like
> 'jano%'

treba pouzit select * from xxx where meno ~* 'jano'

takyto select vybere vsetky polozky v stlpci meno kde sa niekde nachadza
jano  v apostrofoch moze byt regularny vyraz napr. '^jano' aleno 'jano$'
tych moznosti je omnoho viac su v uzivatelskej casti manualu k postgresu