[linux] NOCNI VTACI

Matej Kovac matej na pobox.sk
Pátek Srpen 13 15:08:44 CEST 1999

"Jan ONDREJ (SAL)" wrote:

> Podobny problem sme sa pokusali riesit minule. Riesenie neexistuje.
> Neexistuje ziaden program, ktory by si spustal kazdy.
> Myslis si, ze sa Ti na Tvojom Web interface bude niekto prihlasovat a
> odhlasovat, ked sa mu nechce spustit ani ICQ alebo IRC?

minule som tu este nebol, ale teraz ma nieco napadlo.

kazdy sa prihlasuje nejakym scriptom (kto ma modem, aj kto je
na pevnej linke - ma predsa .bash_profile ci equivalen:-)
zo scriptu by sa dal poslat mail na nejaku specialnu adresu
povezme sedimzalinuxom na linux.sk.
tam by vrcal zaveseny procmail, ktory by podla sendera a
subjektu nastavil status daneho juzra, povedzme

From: matej na pobox.sk
Subject: ONLINE:10min
(pripadne AWAY:30min:"som na obede, ak nepridem do 16.00 som
aj na veceri")

status by sa nastavil v nejakej malej databazicke, ktoru by
cital jednoduchy cgi-script na serveri a zobrazoval posledny
oznameny stav uzivatela.  kazdych desat minut by pripojeny
clovek poslal maila (z crontabu no problemo), linku to
zatazovat nebude (par riadkov za 10 min?? smiesne mnozstvo
oproti classickemu browseniu...) a server po sprave
ONLINE:10min necha juzra v databaze 10minut. potom je offline.
teda, kym od neho nepride dalsi mail.

tento 'protokol' by trebalo trochen vylepsit, pridat nejake
moznosti, stavy, etc etc etc, ale myslim ze je to
implementovatelne dost jednoducho. hlavne je to nenarocne pre
klienta - clovek sa pripoji a ked je online nemusi mat ziadne
ICQ, IRC, ci nieco ine. jednoducho obcas posle maila - co ma
myslim kazdy sprovoznene a vyuziva to :-)

--
Matej Kovac     | blgts: "software je jediny priemysel, kde
matej na pobox.sk  | moj brak kupia -- a zhrabnem aj za podporu."