[linux] rychlost modemov

Peter Paluch peterp na frcatel.utc.sk
Pátek Srpen 13 23:27:40 CEST 1999

Zdravim Vas,
============

> modemy vsetko funguje ok akurat ked taham cez ftp z jedneho na druhy
> tak je priemarna rychlost 2kB zda sa mi to  dost pomale . je to v
> poriadku ??? - mne sa to nezda

Skuste zmenit este velkost MTU a MRU. MTU je velkost paketov, ktore z
daneho stroja odchadzaju, MRU je zase velkost paketov, ake si stroj zela
prijimat. Je to v bajtoch. Oboje sa daju nastavit medzi parametrami pre
pppd - napriklad

pppd <uvodne-veci> mtu 592 mru 1500

Na zaciatok skuste s MTU nehybat a MRU nastavte na 592 (obvykle byvaju
obe hodnoty na 1500). Popripade experimentujte s velkostami oboch
premennych, najnizsia hranica pre Vas je 296, najvyssia zhruba 1500.
Prekvapivo tu nemusi platit, ze cim vacsi paket, tym lepsie.

Bol som svedkom toho, ako nevhodne nastavene hodnoty MTU a MRU
zdecimovali vykon linky. Bohuzial, uz si nepamatam, ktoru z tychto dvoch
hodnot konkretne bolo treba znizit. Ale som si isty, ze sa ta hodnota
vtedy znizila na 296, pripade 592, ale viac nie.

Skuste a ozvite sa, ci nastalo zlepsenie.

Vela stastia.

Peter Paluch
* Peter Paluch , Kukucinova 939/35 , 024 01 Kysucke Nove Mesto *
* mobil: +905 16 44 32 , domov: +421 826 421 2542              *