[linux] Blokovany pristup na www servery...

Marcel Telka marcel na vadium.sk
Čtvrtek Srpen 12 13:56:30 CEST 1999

Jarry guru wrote:

> Dost dobre nerozumiem (lepsie povedane vobec). Ako a kde to mam
> vypnut? MTU nastavi pppd na 576 (hodnota od providera). O nejakom
> "path MTU discovery" som nepocul, ale necham sa poucit...

Hm. Vela o tom neviem, ale aspon nejake naznaky:

Linux testuje maximalne MTU, ktore moze poslat do internetu na danu
IPcku. Na to je potrebne aby routre po ceste dokazali odpovedat v
pripade pokusu o fragmentaciu nejakym icmp paketom (presny typ neviem).
Na niektorych trasach je toto problem.

Konkretne mi sme mali kedysi nastavenu trasu do sveta cez nejake tunely,
ktore spoliehali tiez (podla toho co mi hovorili tiii chlapici), na
nieco take ako path MTU discovery. Cele sa to spravalo tak, ze nam
niektore weby nesli (nebolo ich vela, ale za tyzden sa ich zopar naslo).
Dokonca nam nechodili ani niektore maily. Potom museli tu trasu nejako
prerobit (podrobnosti bohuzial neviem) a odvtedy to fachci OK.

Path MTU discovery sa nastavuje v jadre pri kompilacii.

Poznamka: Zrejme vo Vasom pripade to bude iny problem, ale mozno za
pokus to stoji.....

Este otazka: Su tie dve pripojenia k tomu istemu providerovi, resp. k
tomu istemu pripojnemu bodu? Smiem vediet aky to je provider?

--
Marcel Telka <marcel na vadium.sk>
Vadium s.r.o.

Môžete mi písať v kódovaní ISO-8859-2