[linux] sekanie MP3z a slaby vykon

Peter Ronai dzony na bicba.sk
Pondělí Srpen 16 00:12:03 CEST 1999

> mam PII333a, 164MB RAM, SB LIVE value

nebude to celeron?

> ad 2) nemusim mat nist spustene ... staci netscape,
>         alebo iny program a vytazenie mojej pamete je
>         95% (zo 164MB!), SWAP priestor na 80%,

kolko je swapu?
ak mas 164 RAM tak by malo byt 492 SWAP
aj ked na druhej strane mozno mas ine mnozstvo ram lebo 164 sa mi nezda
ziadny rozumny nasobok bezne dostupnych cipov
mimochodom sa nediv ak mas zafloodovany (tj vytazeny podla rozumu
neumerne) procesor ak pozeras na strankach aplety, to nie je bohvie co
po linuxom

> CPU cca
>         60% .... mozno to bude privela sluzieb spustanych
>         pri starte... ale jednoducho len ciste xy mi
>         zaberaju 104MB RAMky. Potreboval by som vediet
>         kde su sluzby ktore sa spustaju pri starte, pop.
>         ktore su zbytocne a mozem ich vypnut....

ak mas rh 6.0 tak ked das ako root prikaz setup a potom system services
tak ti vypise nainstalovane sluzby a ty im mozes dat flag na zapnutie
resp nedat
co je co sa dozvies pri stlaceni f1 kde zistis preco danu sluzbu
potrebujes ci nie
toto sa prevadza pri starte a tak sa mrkni (ps aux) co ti vlastne bezi a
co z toho potrebujes
ak nevies tak si skus dat ps aux > /normal bez ixov a ps aux > /Xy s
Xami
potom vo svojom oblubenom editore (ja joe, ini povacsinou asi vi)
pozries subory normal a Xy alebo jednoducho cat /normal | less pripadne
cat /normal | more a na inej obrazovke to iste pre Xy
porovnaj a zisti co z toho co je ine potrebujes
tiez sa mrkni na to ake ti bezia servrove sluzby alebo je mozne ze ti
ich kopec bezi zbytocne
ak to co mas je iba workstation tak take veci ako httpd, inet a pod
vobec nepotrebujes
tiez sa mrkni co sa z xami zapina
tam je to zlozitejsie
ak si nebudes vediet dat rady posli subory normal a Xy s patricnym
popisom spat do konfery (pripadne mne osobne) a specifikuj co s tym
kompom budes robit lebo je ine mat server a ine workstation

dz

(_(_I             Dzony (Peter Ronai) |
    I           e-mail:dzony na bicba.sk |
        webmaster of sites @ bicba.sk |