[linux] sekanie MP3z a slaby vykon

Marek Blaško blasko na vuje.sk
Pondělí Srpen 16 08:59:36 CEST 1999

Tomas Sykora wrote:

> DRAWIM WSETKYCH !
>
> Mam tu par problemov, s ktorimi si uz nejaku dobu
> newjem pomoct.. takze ak mi pomozete budem wam WDACNY.
> Nainstaloval som si RH 6.0 .... z cd...
> mam PII333a, 164MB RAM, SB LIVE value

ja idem na 5x86-P90-160(pretaktovane, 486-ovy procesor) 12MB RAM
Ale RedHat 5.2 (2.2.x este nieje podla mna dostatocne doladene)
a este OPL2SAx (slusna a lacne zvukovka)

> moj problem je:
> ad 1) mp3z resp. ich prehravanie ....
>         je jedno ci pouzijem x11amp, gqmpeg, ci
>         textovi mpg123, stale mi jednoducho sekaju,
>         staci ked prepinam medzi desktopami, nevjem
>         cim to moze byt... uz som skusil vselico

mne ISLO vSetko OK
len x11amp som musel nastavit aby isiel na 22kHz (90% CPU)
a mskol len ked startoval Netscape alebo podobne zverstvo

a mpg123 musis nastavit bufer aspon na 2Mb ale ako vidim, ti si mozes
dovolit viac :-(
ak som si mpg123 skompiloval sam tak na 44kHz 66%CPU
ale z balika je to pri 22kHz 68%CPU , a na swap sa ani nepozrie
a nema snahu sekat ani v X

> ad 2) nemusim mat nist spustene ... staci netscape,
>         alebo iny program a vytazenie mojej pamete je
>         95% (zo 164MB!), SWAP priestor na 80%, CPU cca
>         60% .... mozno to bude privela sluzieb spustanych
>         pri starte... ale jednoducho len ciste xy mi
>         zaberaju 104MB RAMky. Potreboval by som vediet

kde? jamam spustene takmer vsetko co ma napadlo a vmestim sa do mojej pamete a
na swape (32Mb) to zaberie nejakich 2-4Mb

>         kde su sluzby ktore sa spustaju pri starte, pop.
>         ktore su zbytocne a mozem ich vypnut....

co nepouzivas vypni a pozri si stranky na zvysenie vykonu
(jadro, net, porty......) tak mozes nahrabat aj 60% vykonu

>         ... Alebo iny sposob ako by som mohol spravit
>         z mojho compu normalny stroj ;]]...
>         ... takze momentalne sa vykon mojho compu rovna
>         tak 286 s 8MB RAM a posahanymi win... ;~\ ..
>         co sa mi samozrejme nepaci ;)

takze v skratke:
-skus prekompilovat jadro (ak si to nerobil niekto ti urcite pomoze)
 co nepouzivas tak vyhod co nemusi byt modul a pouzivas to tak do jadra
 (ja mam modul len zvukovku a streamer)
-zisti ci mas na prehravacoch nastaveny bufer cim viac tim lepsie neseka
 to tak.
-A tie X. to je nejaka blbost

ja z vlasnej skusenosti viem ze ak mas 486DX100 a visie 12Mb a vysie
tak sa da docielit aby to hralo v cd kvalite

ZZZZZ
   Z  zzzzz
  Z      z
 Z      z