[linux] kopia hd

Matej Kovac matej na pobox.sk
Úterý Srpen 17 10:50:48 CEST 1999

Marek Blaško wrote:

> neviem ci existuje nejaky ini sposob ale ja to robim nasledovne
> spravim si linuxovu boot disketu (jadro)

netreba (ale je dobre mat rescue disketu :-) -- to mozem
potvrdit)

> na tom stroji ktori chcem klonovat pripravim ten druhy disk najlepsie
> ked cisla particii suhlasia a jednoduch to okopirujem

ak nesedia, vyeditujes /etc/fstab a je to ok.

> potom dam okopirovani disk ako primarni a nabootujem z disketi upravim
> /etc/lilo.conf spustim lila a us to frci.
> nic nieje jednoduchsie ;-)

ked pozres readme k lilo, zistis ze na jednej masine mozes
nakonfigurovat druhy disk tak, ze ti uz disketa nie je
potrebna - este aj lilo mozes pustit na povodnom stroji. a
tiez tam skompilovat kernel, keby masiny neboli nahodou uplne
rovnake...

> ak mas upne rovnake disky (co nemas) tak staci
>
> dd if=/dev/hda of=/dev/hdb

pri tomto ma napadla jedna vec... ma niekto skusenosti so
zalohovanim root particie tymto sposobom do fajlu, napalit to
a neskor pri incidente jednoducho tu particiu z cd nahodit
naspat? a teraz mam dalsi napad... rychla cdromka - a montovat
root fs priamo z CD? nemuselo by tam toho byt vela, povedzme
/bin /boot /sbin... este nieco? samozrejme ze by to uz muselo
byt na masine ktora je dobre nakonfigurovana a neplanuje sa
tam nic pridavat... (upgradovat - co je trochu horsie...) snad
nejaky router? tam by mohlo byt aj /etc...   no nic. ja som
taky security paranoik (aspon teraz si tak pripadam :-)))

--
Matej Kovac     | blgts: "software je jediny priemysel, kde
matej na pobox.sk  | moj brak kupia -- a zhrabnem aj za podporu."