[linux] 840MB disk a IDE radic?

Peter Surda h9650205 na zechine.wu-wien.ac.at
Neděle Srpen 22 10:41:36 CEST 1999

simon na valm.sk wrote:

> Zdravim,
> na masine mam 840 MB disk a ide radic. Pokial tam bolo W95
> pomohol ontrack maneger. Ako spristupnit cely disk pre linux
> (moze byt aj niekolko partitions). Poradte mi prosim.

Akonahle nabootujes linux, on to uz spozna, co je treba. Problem je s
tym bootovanim; jadro musi byt v prvych 1023 cylindroch (co viacmenej
zodpoveda tej povestnej 540MB hranici). Nove BIOSy to obabru pouzivanim
LBA, a pre stare sa mi osvedcilo dat hned na zaciatok disku 5-10MB
partisnu, mountpoint /boot. Tam svacnem vzdy nove jadro.

BTW mam jednu dost staru masinu s ISA busom, ktorej BIOS nepozna LBA a
2GB disk. Po tom boote to pozna uplne v poriadku.

--

   Bye,    Shurdeek AKA Shurdo & HXDFDRRHX [STQ]
   E-mail: surda na bigfoot.com