[linux] Assembler & C

Matej Kovac matej na pobox.sk
Pondělí Srpen 23 09:04:05 CEST 1999

Jozef Cervenansky wrote:
>                 mov eax, adresa retazca -> neviem ako zistit, ako to vysvetlit assembleru
>                 mov cx,4           ; bude menit styri znaky
>                 mov al, 'B'         ; na pismeno B
>      cyklus:
>                 mov adresa retazca, al  ;  a ukladaj
>                 inkementuj adresu o 1   ; dalsia pozicia
>                 loop cyklus

toto je intel-syntax. gcc pouziva at&t - pred registre
prefixy, pred premenne, pred konstanty,.... hrozne.
necitatelne. a navyse je vymenene oproti intelu src<->dst
parameter - 'mov eax,4' a 'mov 4,eax' (samozrejme s prefixom).
nehovorim ze sa na to neda zvyknut, ale... no je to mozno
subjektivne, ja preferujem intel syntax. odporucam teda:

prekladac - nasm - the netwide assembler (urcite najdes, mozno
aj mas). vypluje to elf objects, bin, a dokonca aj *.obj
kompatibilne s ms&borland

man - assembly howto
    - a niekde na nete som nasiel kratky doc na djgpp inline
assembly - (djgpp je gcc for DoS) - ak to nikde nenajdes,
poslem ti to.
    - gcc -S mojsubor.c => najlepsia prirucka - vygenerovany
kod pre gasm - napis nieco a pozri si ako sa to v at&t pise.

> Vedel by mi s tym niekto pomoct ?
> Za odpoved vopred velmi pekne dakujem.

ak si nepomozes, mailni mi priamo.

--
Matej Kovac     | blgts: "software je jediny priemysel, kde
matej na pobox.sk  | moj brak kupia -- a zhrabnem aj za podporu."