[linux] Linux vs. NT Server

Peter Ronai dzony na bicba.sk
Úterý Srpen 24 14:30:20 CEST 1999

> Ktomu SGI
> 1. Tato firma predstavila klon PC s vlastnou architekturov - vlastnim
>      HW s vlastnom graficku zbernicou

tu som si nie isty ci to ma nieco so sporom o to ktory softver je lepsi
;)

>  2. Microsoft je v niekolkych zdruzenia podporujuce niektore
>     standardi "graficka zbernica  ATI"
> 3. Teda Firma Microsoft podporuje konkurencny hardvare - co nieje asi
>      pripustne pre SGI  a pre to sa poharkali.

alebo sgi podporuje konkurencny softver (myslim tym linux)
MS "podporuje" skoro vsetko co sa intellovych procesorov tyka takze to
by polovica sveta musel ziarlit na tu druhu...

> 4. Aj velka IBM mala a svoj SW a HW . Napriek tomu spolupracovala s
>     Microsoftom na vyvoji Operacneho systemu.(OS/2) Potom  tieto
>     firmy zrusili spolupracu. A po poruseni spoluprace firma IBM
>     vytvorila viacere programy pod WINDOWS a dokonca a programaturske
>    nastroje - co je uz priama podpora WINDOWS.
>
> Tym chcem povedat , ze vsetky tie vyhlasenia su len marketingovo
> strategiou ziskania zakaznikov.
> A co sa tyka marketingu tak firma MICROSOFT je zatial najlepsia na
> svete.

ale to je tak jedina vec v ktorej je dobra..... (vzacne sa vsak na tomto
bode zhodneme)

> A co sa tyka co je "fakt" a co je  "citove vylevy"
>
> Bol som na COFAXE ( tento rok -1999 )          - co je fakt

aj ja

> Videlsom tam masinu od f. SGI          - coje fakt

aj ja

> Na tej masine boli nainstalovane WINDOWS NT 4.0 - co je fakt.

a islo to priblizne 6.5 x pomalsie ako obdobny MIPS  - to je fakt

> Ci  SGI opusti platformu Windows  - na Alfe je len srdcovou ( aj ked
> to je fakt )
> Faktom  je to  ze,  kazdy uzivatel chce mat masinu co najlepsiu, ale
> vtip je vtom, kolko za to mieni dat (utratit).

zostan na 486kach, zklastruj ich v sieti a zaroven pouzi ako terminaly-
vysledny distribuovany os predci ocakavania....

> Riesenia microsoft patria medzi tymi  platenymi zvycajne za
> najlacnejsie. A TO JE MICROSOT.

a tu sa dostavame k miestu kde tvrdenie opusta polozku fakt

z hladiska high-end systemov by tomu tak bolo ale povedzme si otvorene
kolko high-end systemov bezi na wintel platforme????

na inteli, co je low-end, je Linux lacnejsi a v mnohych veciach dokaze
viac (aj ked niektore nedokaze - napr. pustat win binarky ;)
pokial horeuvedeny skusil zopar trikov a pokial ma na to aby okrem
nekomercnej casti tj downloadovatelnych distribucii zakupil komercnu
podporu pride na to ze obide lepsie ako uzivatel windowsow
najlepsie na to je ze narozdiel od MS produktov pokial nastuduje
prislusne state z dokumentacia moze si pomoct aj sam len to trva
podstatne dlhsie ako keby mal mat profikov ...

> Ak ma niekto  vacsiu penazenku tak prosim.

ked ma tak miesto linuxu zadovazi sun, hp alebo pod.

> P.S. AK BY UNIXI TAK VYHOVOVALI UZIVATELOM
>  preco vobec existuje firma Microsoft.

nuz to bude zas tym ze MS aj s tak mizernym tech. potencialom ma predsa
len historicke prvenstvo kde vlastne ziskal monopol na platforme PC
vtedy, pokial mi je zname, este bezvyznamny niktos bill nohavices vyhral
konkurz na os pre nove pocitace fy IBM tzv personal computer neboli taky
PC tym ze sa tato rada pocitacov stala takou popularnou a tym ze niekto
(mimochodom viac stastia ako rozumu) stal pri pociatkoch tohoto procesu
ziskal postavenie, ktore si udrzal tym ze najal marketingovych expertov
a preplatil im gazu na ukor programatorov... ako sa neskor ukazalo bol
to dobry krok a nohavices sa dnes tesi najvacsiemu sukromnemu majetku na
tretej planete od hviezdy zvanej slnko

>  Myslim ze vsetky Unixi by co to mohli ziskat nieco od Windows.
>  Problemom niektorych ludi je vtom , ze si myslia ze Windowsi su
> celkom na nic.

nie nie su nanic, su dobre ako odstrasujuci priklad do buducnosti ;)
v kazdom pripade by bola samozrejme blbost odhodit, tak ako barbari
vstupujuci do rima, vsetko stare a venovat sa len novemu
ludia maju radi pozlatko tak to si z win vezmime a to ostatne, teda
core, by malo vyzerat solidnejsie

apropos, kdesi som sa docital ze msdos toho hodne skopcil od unixov
svojho casu..

zdravim

dz

(_(_I             Dzony (Peter Ronai) |