[linux] Samba a modem

Jozef C. Chocholacek chochol na usa.net
Úterý Srpen 24 18:16:26 CEST 1999

Peter Ronai wrote:
> to sa da s prehladom riesit tak ze dane sietove sharerovane disky
> namapujes a tieto ti budu k dispozicii vzdy vtedy ked budes napojeny
> modemom. ked budes odpojeny pocitac ti ich zobrazi z cervenym malym
> krizikom pod ikonou driveu to akoze su unrecheable.
> mne to beha
> pokial nechces mat namapovane dane veci, treba dat start>find>computers a
> netbios meno compu ktory hladas
> on ho najde a potom normalka knemu pristupujes ako v network neigborhood
> tot vsio - lahke nie?

  Lahke - keby to islo. Ale nejde. Mne totiz, ked poklepem na Network
Neighborhood na pc5 (to za modemom) vyhodi hlasku, ze "Sit nelze
prochazet.", a som v piiiiip.

Erich Vinclav wrote:
> Skus nastavit gateway...

  Gateway na pc5 (za modemom) mam nastavenu, TCP/IP funguje dokonale.
Nefunguje samba.

Miro Bobovsky wrote:
>  A preco si to skomplikloval urcenim interface na ktorom ma samba byt ?
>  Sak tam nechaj 0/0 a pojde zo vsetkych aj novovzniklych t.j. modemu.
>   Bbo (http://koruna.pbko.sk/~bobovsky Email:bobovsky na koruna.pbko.sk)

  Lebo v `man smb.conf` v casti interfaces sa pise:

     If this option is not set then Samba  will  attempt
     to  find  a primary interface, but won't attempt to
     configure more than one interface.

  Cize ak to spravne chapem, ak tam nic nedam, tak sa to nacapi na eth0
a ostatne rozhrania (t.j. aj ppp0, ktore vznikne za behu systemu) bude
mat v pazi.

  Dobru radu som dostal na linux na linux.cz, ze mam pouzit pppd s volbou
proxyarp. Zajtra to skusim, ak nevyjde, tak aj interfaces = 0.0.0.0/27
(mam netmask 255.255.255.224) a ak ani to nezaberie, tak si pojdem
nafasovat na devetaren naboj, do zbrojneho skladu moj prideleny Sa
vz.58P a necham si to prejst hlavou ako Kurt Cobain... Ale nie, uz sa to
neoplati, 29! :)

J.Ch.
   Ing. Jozef Chocholacek, Zakamenne 144, 029 56, SLOVAKIA
  http://www.utcru.sk/~chochol  mailto: chochol na isternet.sk
     Uz len do 23.9.: Vojensky utvar 8261, 977 01 BREZNO