[linux] Linux vs. NT Server

Peter Ronai dzony na bicba.sk
Úterý Srpen 24 18:49:24 CEST 1999

> podpora distribucii linuxu je podpora s velkim 'P'.> > P.S. AK BY UNIXI TAK
> VYHOVOVALI UZIVATELOM
> >
> tu je kamen urazu a dovod preco pisem. ide tu o _uzivatelov_.
> rozpravame sa o nasadeni wnt svr, alebo 95? spominane hi-end
> (ci co) asi uzivatelia priamo nepouzivaju - na rozdiel od
> unixov.

praveze obcas aj hej a to je smutne (vid atlas.cz a jeho odozva)

> je vsak pravda ze nt/95ky su _uzivatelsky_ prijemnejsie a ked
> som  pracoval s win3/.31/95 mohol som ho az na corel a
> netscape3 ovladat klavesnicou. a Ctrl+C bolo _COPY_ a Ctrl+V
> _PASTE_. Vsade. V edit boxe, vo worde/excely, v mojich
> aplikaciach, jednoducho vsade - a neboli to len tieto dve
> hotkeys. povedzte mi teraz ale jedno: je toto dolezite pre
> server ktory v podstate nikto okrem admina nevyuziva? nie je.

podla toho o aku siet ide
poznam siete kde kazdy pocitac je linux a kazdy sa vyuziva aj ako wrkst
vratane servera

> unix nie je rozsireny do takej mirey medzi uzivatelmi mozno
> prave z tohto dovodu (netvrdim, polemizujem). je vsak
> rozsireny prave v _hi_end_ systemoch kde je potrebna
> stabilita. a ja ako uzivatel ho pouzivam tiez aj napriek tomu
> ze v netscape kopirujem alt-om a v terminaly pastujem strednym
> buttonom.

na ten netscape existuje patch takze to moze byt ctrl+c
co sa tyka paste do terminalu tak skus paste v msdos prompte ;)

> ide o zvyk - ale jednoduchej uctovnicke to do hlavy
> nenatlacite,

napodiv som sa stretol s pripadom kde to slo
ale bolo to vyladene a tak vyladene sa to predlozilo ako na tacni...

> preto pouziva windows (ak nahodou nie DoS...) -
> lenze je to zase uzivatel(ka) a nie server. Ja vsak zostanem
> pri unixe lebo nemam rad spravu general nieco.

> ano - prave to 'easy of use'. videl si kde? gnome? alebo
> fvwm95?  je pravdepodobne ze prave moznost volby takeho
> windowmanagera odradza mnohych potencialnych uzivatelov. vo
> win maju jeden predpisany a tu si zrazu mozu vybrat... lenze
> tu je znovu ten uzivatelsky problem: kazdy window manager sa
> ovlada inak a to uzivatelov desi.

tak im netreba prezradit ze si vybrat mozu
pokial sa niekto pohra iba trosicku s hdlist v redhatovej instalacii tak to
bude instalacia lahsia ako ta vo win (treba nahodit automaticku instalaciu a
vyhodit zbytocne baliky + lokalizaciu a starroffice hodit do rpm co zas nie
je az taky problem
dva dni roboty a cela vec sa stane detskou hrackou..
otazka sa potom ale poklada takto
kto tu robotu spravi zadara????

dz

(_(_I             Dzony (Peter Ronai) |