[linux] RH >6.0

Robert Dobozy robo na idata.sk
Středa Srpen 25 14:56:00 CEST 1999

On Wed, 25 Aug 1999, Matus Martinak wrote:

> Dňa Wed, 25 Aug 1999 ste napísali:

Ja zasa viem, ze sklug ani ja osobne sme nepodpisali ziadnu zmluvu na
support ani povinnost odpovedat do X hodin, na problem. Chapem, ze ked
nieco nejde, tak to cloveka rozculuje, ale mame kopec pracovnych a inych
povinnosti, takze nemozeme HNED odpovedat, kazdemu osobne na kazdy
problem ktory sa vyskytne. Aj ked sme za neho mozno zodpovedny. Teda
aspon ja. Ako napisal Duro:
This software comes with no warranty!

To samozrejme neznamena ze nechceme alebo nebudeme reagovat. Mimochodom
mail ohladom problemov s CD som poslal cca pred hodinkou.

> --
> Microsoft like pristup :-)))

Tak to ani omylom. Toto je OSS pristup. Precitaj si GNU GPL. A precitaj si
M$ EULA.

Microsoft like pristup je (preklad casti "Limited Warranty" anglickeho
originalu OEM licencneho ujednania - EULA):
....zarucuje, ze SOFTVER bude riadne fungovat v sulade s prilozenymi
pisomnymi materialmi pocas doby devatdesiat (90) dni ..... !!!!!!!!!!!!
dalej sa pise na na MS HARDWARE je zaruka 1 rok a dalej .....

NO LIABILITY FOR CONSEQUENCIAL DAMAGES:
... v ziadnom pripade nie je .... .. zodpovedny za ziadne skody ( vratane
bez obmedzenia, specialne, nahodne, nasledne alebo nepriame ublizenia na
zdravi, stratu obchodnych ziskov, prerusenie obchodu, stratu obchodnych
informacii alebo inych zvlastnych skod) , ktore vznikli pouzivanim alebo
nemoznostou pouzivat tento produkt ........

No dufam, ze som to hodnoverne prelozil, nemam tu nikde slovensku verziu
tohto ujednania.

To znamena, ze ked pouzijem NT na riadenie atomoveho sila a chyba v
operacnom systememe sposobi, ze sa odpalia atomove hlavice, firma
Microsoft  za to NIE JE zodpovedna. A ak mi to po 90tich dnoch prestane
chodit, tak mam smolu ....
Samozrejme je to pritiahnute za vlasy :-).
Aj v pripade Linuxu aj v pripade Windoze si mozete kupit support, ale
za Linux od vas nebudu pytat nekrestanske prachy a nebudu vam tvrdit, ze
nic ine co pouzijete nie je take uzasne a stabilne a ze komercne produkty
davaju zaruku funkcnosti a upgradov (hehe pekny sposob ako tahat od
zakaznika prachy za betaverzie a opravu bugov, ktore by inak boli
zadarmo) a .....

Musim ale povedat, ze vseobecne pravne povedomie a znalost GNU GPL a toho
co znamena OSS a free software je, nie len v tejto konfere, dost nizke.
Asi budeme musiet na najblizsej sklugovej akcii spravit _serioznu_
prednasku na tuto temu ....
Ludia existuju este aj ine veci ako pocitace a su omnoho dolezitejsie pre
prakticky zivot !!!
Som zvedavy aky flame toto zasa vyvola :-))

Caute

						Robo

*	INTER-DATA s. r. o.     *    Phone: +421 7 443 73 710,443 73 714 *
*	Osadna 11               *    Fax:   +421 7 44373 053             *
*831 03 Bratislava              *    E-mail: robo na idata.sk               *
*	Slovak Republic         *    http://www.idata.sk                 *