[linux] Sietove karty

Matej Kovac matej na pobox.sk
Neděle Srpen 29 17:35:35 CEST 1999

> Najlepsia je krutena dvoj linka (UTP),racej si daj urobyt dlhsi kabel tak
> 5m.Mam dojem , ze nesmie byt kratsi ako 1.5m.

to je dobry napad aj u koaxov (ak clovek nema vlastne
krympovaky). u koaxu nesmie byt vzdialenost medzi kartami
mensia ako pol metra - malo by to byt napisane aj v manuale ku
karte.

> Co sa tyka kariet tak 3COM 905 TX PCI (len UTP) cca. 2500,-Sk bez DPH.
> Ak by si chcel pripojit viac strojov tak kup racej switch ako hub, je
> rychlejsi ale omnoho drahsi.
> No to je dost drahe riesenie, vsak. Mozno by Ti stacili sietove karty od
      _neuveritelne drahe riesenie_ :-)

> Geniusu NE2500II PCI (BNC+UTP) cca 600,-SK bez DPH.
> Pozor este som ich neskusal pod Linux-om, ale nemal by to byt problem.

nie je to problem - ja mam jednu taku a vedla nej taku co
nedokaze detekovat ani windoze (ani ja neviem co to je). bezia
spolu bajecne. vsetko zalezi na pouziti siete - ak clovek
potrebuje mat swapak z windowsu po sambe na scsi disku servra,
radim trikom. ak treba raz denne vyzalohovat windows na linux
a linux na windows, ranim genius. stacia aj ISA. to iste v
pripade ze chces zdielat subory - teda obcas si nieco otvorit
na linuxe z win a naopak, sem-tam poslat postu z win alebo
browsit. alebo ked chces vsetko logovat na iny komp aby si mal
vyzalohovane logy - 100mb je luxus...

--
Matej Kovac     | blgts: "software je jediny priemysel, kde
matej na pobox.sk  | moj brak kupia -- a zhrabnem aj za podporu."