[linux] X-server po upgrade zblbol, prerozdelenie disku

Jan Domankus jdo na whitestein.com
Úterý Srpen 31 12:27:59 CEST 1999

Problem je vyrieseny. Spocival v nedostatku miesta na root particii (okrem
toho ze som urobil upgrade X-ov som este rozbalil nove jadro), kde sa mimo ine
nachadza aj /etc/X11/fs (home usera xfs). Preto user xfs nemohol vytvarat
error log (ktory tam mal umiestneny) a fs sa radsej potichu odporucal.
Zaujimave spravanie a clovek by na problem mozno prisiel aj inac ako ladenim
xfs (ved som sa tomu aj branil, ale...). ;-)
Zaver:
Je zbytocne robit particie pre /home (kde mam vsetkych regularnych userov),
/tmp, ..., ked mi obcas pretecie root particia (napr. pri rozbalovani noveho
jadra, ako sa mi to stalo teraz) a system sam mi vytvara userov, ktori
potrebuju zapisovat na root particiu.

Nova otazka:
Ako je najlepsie prerozdelit disk, aby sa mi nabuduce podobne nestalo?
Moja idea pre particie je nasledovna:
  /boot      -  10 MB - pre pripad velkych diskov (musi byt na zaciatku disku)

  /          - ??? MB - toto musi byt, bez toho je linuxu tazko
  /tmp       - ??? MB - tak na toto si asi treba dat pozor a vybrat rozumne
velkost
  /usr/local - ??? MB - pre instalacie sw, ktory nepatri priamo do distribucie

  /usr/src   - 150 MB - poucenie z krizoveho vyvoja
  /home      - ??? MB - no, pre userov nikdy nie je miesta dost

Je este nieco co by stalo za to dat tomu samostatnu particiu/disk?

                Fonzie.