[linux] X-server po upgrade zblbol, prerozdelenie disku

Matej Kovac matej na pobox.sk
Úterý Srpen 31 16:16:10 CEST 1999

Jan Domankus wrote:
> Moja idea pre particie je nasledovna:
>   /boot      -  10 MB - pre pripad velkych diskov (musi byt na zaciatku disku)
>
>   /          - ??? MB - toto musi byt, bez toho je linuxu tazko
>   /tmp       - ??? MB - tak na toto si asi treba dat pozor a vybrat rozumne
> velkost
>   /usr/local - ??? MB - pre instalacie sw, ktory nepatri priamo do distribucie
>
>   /usr/src   - 150 MB - poucenie z krizoveho vyvoja
>   /home      - ??? MB - no, pre userov nikdy nie je miesta dost
>
> Je este nieco co by stalo za to dat tomu samostatnu particiu/disk?

samozrejme, /usr - a podla standardu musi byt moznost montovat
ako read only.

neviem presne ci je redhat _uplne_ kompatibilny s touto vetou,
neskusal som, ale usr montujem z particie. /usr/lib tiez
zvykne narast co sa tyka mb, nehovoriac o share, ... a to ani
nespominam /usr/X11R6. to moze byt tiez jedna particia.
/usr/src by som ani nemontoval extra, /usr/local ano.
vsetko zalezi na urceni stanice a hardware. kolko mas diskov,
akych, etc.

odporucam pozriet standard (i ked ja sam som ho videl asi pred
rokom... :-( ). bolo tam pekne popisane co by kde malo byt a
co ma byt readonly, co by len malo byt, ... url presne neviem,
ale mam dojem ze je to sucast LDP. nazov standardu je FSSTDN,
alebo tak nejak... File System Standard ci co.

--
Matej Kovac     | blgts: "software je jediny priemysel, kde
matej na pobox.sk  | moj brak kupia -- a zhrabnem aj za podporu."