[linux] modem

Jarry guru jarry na gmx.net
Pondělí Prosinec 6 06:52:58 CET 1999

Martin Gursky wrote:
> Ahoj, vie mi niekto poradit ako mam nakonfigurovat interny modem
> Supra fax modem 288i v Red Hat 6.0????

Usudzujem, ze je to starsia ISA karta (kedze je to len 28.8).
Ak je nahodou PnP, vypni si to. Potom jumprami nastav nejake
IRQ/DMA, ktore nepouzivas. Strc do kompu a nabootuj linux.
Mal by si vidiet asi taketo hlasky:
tty00 at 0x03f8 (irq = 4) is a 16550A
tty01 at 0x02f8 (irq = 3) is a 16550A
tty02 at 0x03e8 (irq = 4) is a 16550A
(V mojom pripade tty02 = Rockwell RW33600, ISA, PnP disabled)

Znamena to, ze interny modem tty02 (ktory vytvori dalsi seriovy port)
bol detekovany. Standartne sa vsak priradi irq4 pre tty00/02 a irq3
pre tty01/03. Ak nemas nic na tty00, mozes to tak nechat, ale odporucam
radsej irq nezdielat a nejako to poriesit. Potom mas dve moznosti:

1. Vypni jeden vstavany com port v biose (com1=tty00, com2=tty01),
   cize s modemom budu opat len dva, alebo (kedze modem si uz nastavil)

2. Nastav si aj tty02, najlepsie je hodit to do /etc/rc.d/rc.local:
/bin/setserial /dev/ttyS2 auto_irq skip_test autoconfig spd_vhi
/bin/stty crtscts < /dev/ttyS2
/bin/setserial -q /dev/ttyS2
V mojom pripade som modem prejumproval na irq5, preto to "auto_irq".
Dalej klasika (pppd), akurat sa nezabudni odvolavat na /dev/tty02!

Daniel Rezny wrote:
> mam problem s mojim modemom. Je to interny modem a nepodarilo sa mi
> ho nadetekovat ani spomocou pnp nastrojov, ani
> wvdial ho nedetekol, v modemtool som nastavil port 3.

1. Nestaci napisat "interny modem", z toho nikto nie je mudry!
Co je to za zver? PCI/ISA, PnP?, typ, chipset...

2. modemtool mozes pouzit az vtedy, ked uz mas modem spravne
nadetekovany! Modemtool ho nedetekuje, len urobi pozadovany link
(napr. /dev/modem na /dev/tty02).
Napriklad na mojom kompe zobrazi v lavom stlpci cua0,1,2,3, aj ked
cua3 tam vobec nie je! Mrkni na hlasky pri boote (vid vyssie), ci
ti ho linux vobec spozna. BTW, ja som modemtool nikdy nepouzival...

Jarry

--
Sent through Global Message Exchange - http://www.gmx.net