[linux] priorita paketov

Juraj Bednar bednar na isternet.sk
Neděle Prosinec 12 23:17:10 CET 1999

Ahoj,

>   Mam dve siete (eth1) a (eth0) obydve idu do jedneho serveru
> kazda znich ma ine adresovanie (10.3... a 10.1..) potebujem sieti eth1
> znizit prioritu paketov aby jej poziadavky na prichodzie pakety boli iba v
> case ked eth0 neni vytazena.  Je mozne nieco taketo urobit na Unixe ...?
> pouzivam Suse 6.2 resp. mi poradte akym smerom sa mam uberat .. Dakujem za
> akukolvek radu

No, tvoja vztycena cesta nie je lahka. Pouziva sa na to novy fair queuing.
Priakzy tc a ip, ale dokumentacia k tomu je zatial uplne minimalna
(Alexei Kuznetsov pise super kod, ale malo dokumentacie). V RedHate sa
vsetko nachadza v baliku iproute2. Existuje skript cbq (z noveho shapecfg,
stale hovorim o RedHat 6.1), odkial sa mozes dozviet trosku syntaxe
programu tc (program ip je dobre dokumentovany a vlastne nie je ani
taky podstatny).

Ak tym prejdes, dufam, ze napises dokumentaciu :).

 Juraj.