[linux] priorita paketov

Juraj Bednar bednar na isternet.sk
Neděle Prosinec 12 23:19:26 CET 1999

Ahoj,

> asi by som si na tvojom mieste omrkol dokumentaciu k dynamickemu routovaniu
> aj ked pravdepodobne to nebude to co by si chcel presne docielit

Hmmm, tadialto cesta asi nevedie...

> to co ty chces je totiz dynamicke shapeovanie

No, nie.. On chce fair queuing.

> jednou s moznosti by bolo aj ked asi nie najcistejsie mrknut si priepustnost
> siete a nastavit dva rozlicne skripty na shaper pre eth1 kde jeden bude
> shapeovat viac a druhy menej s tym ze to bude v crontabe a pre rozny cas bude
> rozna hladina priepustnosti pre rozne siete alebo ak si lepsi tak si urob
> nejaky monitor siete na baze tcpdumpu a podla toho prepinaj hladiny

Nie, toto je somarina. Shaper je velmi hlupe riesenie (aj ked mozno velmi
jednoduche). On potrebuje prioritu, nie obmedzovanie rychlosti. Shaper
nezabezpeci najvyssiu prioritu pre jednu siet v ziadnom pripade..

> dalsia moznost by mohla byt (ale to triafam dost naslepo) niekde v baliku IP
> route, omrkni to na sieti; bohuzial k IP route je dost chaba doku

Toto je ta spravna cesta. S mailing listami a trosku experimentovanim sa
mu to podari urcite takto :)

 Juraj.