[linux] OT: Aky procesor ?

Stefan Petrucha petrucha na isnet.sk
Pondělí Prosinec 13 13:19:46 CET 1999

carcass wrote:

> Zdravim,
> idem konecne kupovat novy komp, ale este stale som sa nerozhodol medzi
> Athlonom a Pentiom III. Ako je to s podporou Athlonu v Linuxe ? Su s
> tym nejake problemy ?
> A aky rozdiel je v tychto procesoroch co sa tyka vykonnosti - hlavne
> praca s pamatou,
> mal niekto moznost porovnat vykonnost tychto procesorov v praxi ?

Bohuzial sa k Linuxovej stranke problemu neviem vyjadrit, ale k
vykonnosti vysla recenzia v c't cislo 24 alebo 25 (www.heise.de). Summa
summarum mi z toho vyslo, ze s Athlonom clovek dostane dobry vykon za
menej penazi. Na recenzii sa mi nepacilo, ze porovnavali Athlon s DIMM
na 133MHz versus Pentium III s pamatami RAMBus na 400MHz. Potom to
vyzeralo trochu lepsie pre PIII, ale za zhruba dvojnasobnu cenu. Skoda,
ze si sa neopytal o par dni skor - mal som ten casopis v ruke.

Ak si v "biznis" triede, kup PIII, Athlon a ine mensiny su pre zufalcov.
Moj vypoctovy park by uz tiez potreboval vykonnejsi prirastok (aspon
deckam na hranie - mne na robotu staci aj K5-100 :-)), ale vzhladom na
nechut podporovat monopoly sa rozhodujem skor medzi G4 a Athlonom (alebo
najprv jedno a mozno niekedy neskor druhe).

Stevo "Don Quijot" Petrucha
--
http://www.isnet.sk/petrucha
Jak lvove bijem o mrize ...