[linux] off topic - 29 feb. 2000

Juraj Bednar bednar na rak.isternet.sk
Úterý Prosinec 21 15:56:53 CET 1999

Ahoj,

> Chel by som sa opytat ci rok 2000 je priestupny alebo nie. Pretoze podla
> pravidla kazde 4 roky je, ale pocul som ze rok 2000 nema byt priestupny. Vie
> niekdo nieco blizsie o tom?

http://www.darkie.sk/ja/y2k.php3

a hlavne

http://netacik.sk/net28/y2k.htm

Problem s priestupnymi rokmi. Maloktore (aj novsie) programy pocitaju
priestupny rok korektne. Pripomenme si teda sposob, akym sa zistuje,
ci je dany rok priestupny. Aby sme zistili, ci je rok priestupny, musia
samozrejme platit vsetky pravidla :

1.) Ak rok nie je delitelny styrmi, nie je priestupny
2.) Rok nie je priestupny, ak je delitelny cislom 100
3.) Pravidlo 2 neplati, ak je rok delitelny aj cislom 400

T.j. rok 2000 bude priestupny. Ake prekvapenie pre pocitace s julianskym
kalendarom, ktore zistia, ze maju datum 366/2000, ktory tam nema co
hladat.

   Cavko,
    Juraj.