[linux] Instalacia Linuxu cez NFS

Miroslav Oravec Miro.Oravec na army.sk
Středa Prosinec 29 14:58:12 CET 1999

Potrebujem na jednom PC naistalovat linux.
(Vsade mam RH 6.0)

Kedze to PC nema CD mechaniku, chcel som to urobit z NFS servera:
1/ - na NFS serveri som primontoval cdromku do /mnt/cdrom
    - v subore /etc/exports som pridal:

        /mnt/cdrom    (ro,insecure,all_squash)

2/ na inom linuxe (mam tri stroje) som vyskusal primontovat tento
export:
        mount -t nfs jantar:/mnt/cdrom /niekam
        Bez problemov, vidim ho!

3/ - na tom PC, kde ho chcem instalovat, som vlozil disketu s
bootnet.img
    - tento nabootoval, vybral som instalaciu z NFS image, zadal
sietovicu (3c5x9)
    - nastavil, IP, meno, masku, DNS server a ine...

4/ - v okne pre zadanie mena NFS servera som napisal jeho adresu
192.168.10.137
    - zadal som adresar:       > /mnt/cdrom

A tu mi vyhlasuje, : Permission denied a ze nemoze instalovat a vrati ma
k bodu 4/

(Ake permission denied, adresar /mnt/cdrom ma dr-xr-xr-x.)

Uz som skusil rozne parametre v /etc/exports, aj iny adresar NFS,
pridaval lomitka, dopisoval adresar RedHat, vymenil sietovku a pod.

A ked som to chcel obdobne urobit cez FTP, aj tak bezvysledne.

Kde je chyba???
Ma niekto s tym PRAKTICKE skusenosti?

P.S:
Ide to aj tak, ze pripojim cdromku a hotovo, ale neda mi to spavat, ze
to cez NFS nejde!)

Miroslav Oravec

mior na psg.sk