[linux] Boot CD-ROM

Jan ONDREJ ondrejj na intrak.tuke.sk
Čtvrtek Únor 4 12:09:42 CET 1999

Ahoj,

On Thu, 4 Feb 1999 cuntala na cvt.stuba.sk wrote:

> Ako vytvorim, aby CD-ROM bolo bootovatelne? Ak si stiahnem RedHad 5.2 s
> rak.isternet.sk a idem si ho napalit, ako mam spravit, aby bootovalo???
> Na napalovanie pouzivam Adaptec Easy CD Creator 3.5

Hmm, hmm. Tak to by som nedoporucoval. Podla mna to bude nefunkcne CD.
Ak to chces napalit, CD musi mat Rock Ridge extensions,
ktore asi WinShity nedokazu vytvorit.
Niektore subory musia mat pravo spustenia a tak, a to Joilet
nepovoluje. Dalej som este nevidel program, ktory by pod Windows
dokazal palit bootovatelne CD (ale vraj nieco take je).

Ak chces viac info, tak:
  http://www.salstar.shadow.sk/~ondrejj/doc/rh51cd.html

> A este jedna otazka, ma z vas niekto skusenost s FreeBSD 3.0, zevraj je
> to podobne, ako Linux a zevraj lepsie?

Je to tiez UNIX. Ale inak som to neskusal.
OFFTOPIC: Neviete niekto o nejakom UNIXe pre DEC2000/240 (hadam som
tie cisla trafil :-). Skusal som MIPS Linux, ale nesiel. Vraj problem
Turbo Channel zbernicou ci cim.

> Chcel by som si aj to napalit, ale v internete som nasiel verziu FreeBSD
> 3.0 v 4 suboroch z ktorych kazdy ma tak okolo 650MB, je to asi priamo na
> napalenie. Tie subory sa volaju disc1.img az disc4.img
> Ked to napalim v takomto tvare, da sa nejak nariet do takehoto suboru
> a vybrat program, ktory chcem nainstalovat??????

Vyzera to ako imagesy instalaciek. Nazriet sa do toho da este pred
napalenim. Napr. v Linuxe:
  mount disc1.img /mnt/cdrom -o loop

Ale nenapaluj to na CD ako subor. Mozes to napalit aj pod M$,
ale iba ako image. Neviem presne popisat, ako to robit,
ale niekedy som to robil s Linuxovymi imagmi.

			Cau.
						SAL