[linux] Este raz office

Juraj Bednar bednar na isternet.sk
Neděle Únor 7 13:06:18 CET 1999

Hello,

 tak ma este zaujalo, tahal som kopec office balikov. Hladam textovy procesor
 pre Linux, ktory by splnal uplne najzakladnejsie poziadavky  :

     1.) Import/export slovenskeho wordu (aj s komentarmi)
     2.) Moznost pridavat komentare, sledovat zmeny a version control

  Osobne sa mi najviac paci Wordperfect, ten vie dokonca aj pisat s diakritikou,
  import a export ma problem s makkymi t a l (ako som spominal v predchadzajucom
  mejle). Staroffice je velky, pomaly a nevie improt/export slovenskeho wordu
  (bez externych makier). Komentare a version control neviem, ci podporuje.

  Dalej som pozeral Maxwell, ten hodil core pri prvom znaku s diakritikou,
  nevie import/export wordu. Abiword sa mi nepodarilo skompilovat, ale podla web
  stranky nevie import/export wordu, ale zase vie HTML, takze cesta by mohla
  viest cez mswordview. Siag office nema o diakritike ani zdanie (neda sa
  nastavit iso-8859-2 font).

  Zatial su na tom najlepsie Wordperfect, keby nemal tu jednu odpornu chybu
  (a okrem toho nevie import/export HTML s inym kodovanim ako 7-bit, takze
  tu nie je mozna ani cesta mswordview). StarOffice je na tom dost zle, pretoze
  tiez nevie export HTML s inym kodovanim ako 7-bit, dalej nevie
  pracovat s klavesnicou bez forced-IM (asi) a wordovske dokumenty nekonvertuje
  (okrem toho, ze nevie citat fastsaved Word 97).

  Podpora :
   Pisal som do StarDivision, ze som ochotny im pomoct pri problemoch s
   lokalizaciou, neodpisali.

   Z Corelu sa ozvali, ale to mi len webmaster povedal, ze to forwarduje
  manazerovi produktu alebo takemu niecomu a odvtedy o nich nie je pocut.

  Ak mate znamosti v StarDivision alebo Coreli, tak skuste pretlacit, nech to
  spravia. Ja som pisal mojmu press-kontaktu (Basii Rudak) z Corelu, ale
  ta je do toho tuha...

BTW: Vsimam si, ze mi straasne chybaju zdrojaky -> mat tak zdrojaky
od Wordperfectu, tak by som uz mal o 400MB viac miesta pre /tmp ;). Bohuzial,
ziadne OpenSourced office baliky zatial nie su take dobre ako tie od Corelu
alebo Stardivision...

OTAZKA : Ako je na tom Applixware ? Nemal som ho moznost vidiet, ale keby
fungoval import/export wordu a islo by to fajn, bol by som si to ochotny kupit
-> som za legalny softver... Len by to chcelo otestovat (pisal som do Applixu,
ze by som si prosil jeden demac na recenziu do PCR, uvidime, ci odpisu).

Takze tak, ja odchadzam na lyziarsky kurz ;). Tesim sa na odpovede o tyzden.

   Juraj.