[linux] Modem, internet ..........

Matus Horvath m_horvath na geocities.com
Pátek Únor 19 20:26:29 CET 1999

Cau
>Nazdar

Ale ja nemam v /var/lock/LCK..kppp ale ani iny subor. Ja som ho vytvoril ale aj tak to nepomohlo, stale napisalo the pppd daemon died unexpectedely.

>To som asi zle vysvetlil, takze este raz: V Linuxe (a vseobecne v Unixe) neexistoval povodne nijaky slusny sposob ako zaistit to, aby bol modem pouzivany v jednom okamihu len jednym programom - ked naraz spustis dva programy, ktore chcu robit s modemom, "skacu si do reci". V praxi sa to riesi tak, ze program, ktory zacne pouzivat modem, vytvori subor ktory sa tusim vola /var/lock/LCK..modem (nepamatam sa, a zase mejlujem z WINu :(, tak sa nemozem pozriet). Ked nejaky iny program chce pouzivat modem, najprv sa pozrie, ci existuje tento subor, ak existuje tak sa slusny program o nic nepokusi a ukonci sa. Vo tvojom pripade najprv modem zamkne (= vytvori ten subor) program kppp, a preto sa po spusteni pppd hned ukonci (pppd si mysli, ze modem uz pouziva niekto iny).

A este v /etc/ppp/options bolo napsaine lock a to som zmazal, stale ma to
upozornovalo.

> To by malo problem vyriesit, aj ked ho asi zjavne nevyriesilo. Tym si zakazal programu pppd zamykat modem. Mozno by bolo dobre skusit zakazat zamykanie aj kppp, to sa robi v nastaveniach kppp, na karte modem, tusim dole. Bud mu treba zamykanie zakazat uplne, alebo mu tam treba nastavit nejaky iny subor ako ten co tam ma.

Mohol by si mi napisat krok po kroku ako to urobit, lebo ja som v Linuxe
uplny amater.

> Jediny postup ktory som schopny vypotit, je ten odstavec napisany vyssie, ak to nepomoze, tak bude musiet pomoct nejaky iny odbornik.

Diki
No, ja dufam ze je za co, lebo ak nie je, tak nie je za co :)