[linux] Integrovana zvukova karta CMM8330

Jan ONDREJ ondrejj na intrak.tuke.sk
Pondělí Únor 22 18:02:03 CET 1999

Ahoj,

On Mon, 22 Feb 1999, Patrik Kubanka wrote:

> Ja som mal takisto zakl. dosku s integrovanou zvuk. a graf. kartou PC100.
> Graf. kartu s chipom SiS6326 sa mi pordarilo rozchodit, ale tu zvukovku nie.

Ja som taku jednu spojazdnil, ale je to aj tak nanic.
Ide to iba ako SB 8bit mono a to je celkovo nepouzitelne.
Vacsina softu s tym ma trocha problemy, pretoze potrebuje
16 bit zvukovku. Aj kde som mal /dev/dsp cekovo funkcne,
niektore softy nechceli spolupracovat.

Pri instalacii som postupoval asi takto:
  - vygeneroval som /etc/isapnp.conf cez:
      pnpdump > /etc/isapnp.conf
  - zeditovat a nastavil SB a nejake ine veci, ale treba dat
    pozor, aby s niecim nekonfliktoval.
    Ak je tam nejaky port 0x200, tak ten netreba povolit,
    pretoze potom to prestane fungovat. Inak je to len game port,
    ktory aj tak pod Linuxom asi nevyuzijes. :-)
  - inicializovat zvukovku:
      isapnp /etc/isapnp.conf
  - spustit sndconfig a nakonfigurovat SB podla toho isapnp.conf

Ako test sa da pouzit:
  echo "A" > /dev/dsp

Malo by to aspon troska ticho puknut. Dalej som sa na to vybodol,
pretoze mui to nechcelo prehravat a pisalo nejaky DMA konflikt.
Nebol to moj pocitac, takze som sa s tym dalej nebavil a nechal som
to na neho.

			Cau.
					SAL

PS: Dufam, ze si toto precitali aj iny ludia, co mali problem
    so zvukovkou a skusia tento navod predtym, nez sem napisu.

PS2: Ja inak OSS ovladace nepouzivam a pouzival tzv. ALSA
     ovladace zvukovky, takze mozno preto som to nespojazdnil.
     Podla mojho nazoru su treocha lepsie, aj ked zalezi aj
     na type zvukovky. ALSA podporuje hlavne tie novsie chipy.