[linux] Re: (problem with user's home directory)

Jan Domankus jdo na gfai.ch
Středa Únor 24 17:19:08 CET 1999

Hi,

> Caute, mam taky mensi problem,ked vytvorim uzivatela a skusim sa cez neho
> nalogovat tak mi pise ze /home/user no such file or directory a v skutocnosti
> tam ten adresar je a su v nom potrebne subory.Skusal som aj inu cestu ale neslo
> to.Pouzivam RedHat 5.1.

Takze veci ktore radim skontrolovat:
    - home directory v /etc/passwd (ale ked to hlasi chybu s konkretnym
      adresarom, tak tam asi definovany je ;-)
    - vlastnika a skupinu adresara (mal by byt dany user a jeho primarna
      skupina)
    - pristupove prava (vlastnik by mal mat prava rwx)
    - pristupove prava na parent directories (az do rootu) - uzivatel by mal
      mat pravo x na tieto adresare
    - ak je to na sietovom disku, tak pozriet ako je dany disk exportovany
      a ako su (ak su) remapovane UID

Regards,

        Fonzie