[linux] Dalsie otazky

Miroslav Vasko vasko na ies.sk
Pondělí Leden 4 08:58:48 CET 1999

Nazdar!
Takze,
* tar: ak chces rozbalit subor, musis zadat parameter "f", ako
"file", inac berie vstup zo stdin. Priklad: tar xvf kernel-3.4.0.tar

To "v" znamena "verbose" - bude ti vypisovat subory, ktore rozbaluje.

Ak je ten subor navyse komprimovany (pripona .tar.gz, .tgz), tak
pouzi este parameter "z" - cize tar xvfz kernel-3.4.0.tar.gz

Ak je ten subor komprimovany s bzip2 (pripona .tar.bz2), najprv ho
rozpakuj s pomocou "bunzip2 kernel-3.4.0.tar.bz2" a potom pokracovat
ako s normalnym .tar suborom.

S tym diskom to bude tazsie. Ak to je filesystem WIN32, tak budes mat
problemy, ak nie, tak je fajn. disk pripojis prikazom

mount -t vfat /dev/hda1 /mnt

(ak je Win98 na 1. fyzickom [E]IDE disku [a], prva partition [1].
druhy fyzicky [E]IDE disk je hdb, 1. scsi disk je /dev/sc[N], aspon
myslim)

potom budes mat Win98 disk v adresari /mnt

ak je to Win32 filesystem, skus "-t vfat" zamenit za "-t fat32". ak
to nie je Win32 a aj tak ti to nejde, skus este "-t fat"

VELMI odporucam knihu "Pouzivame Linux", manualove stranky "man
mount", "man tar", "man fstab", dokumentaciu v /usr/doc.

Miro.

ps: prosim, neposielaj postu v HTML, ale len v Plain texte!

<-- povodna sprava -->
Neviem ci si ma spravne pochopil ale ja potrbujem nahrat veci z
harddisku na ktorom je win98 na harddisk s linuxom. Ak si ma
pochopil, potom sorry ale nepochopil som ja. V adresari /mnt mam iba
floppy a cdrom nic ine. Ten adresar alebo co to je, je iba v adresari
/dev.Co mam robit? Prosim Ta, vysvetli my to tak aby som porozumel,
LINUX POUZIVAM 2 (DVA) DNI. A ten tar. Ked som dal tar x micq
neurobilo nic len ma posunulo o riadok dole a v prompte som mohol
pisat co som chcel ale, stale ma posunulo iba o riadok dole.

--
  .~.     Miroslav Vasko
  /V\     vasko na ies.sk