[linux] Dalsie otazky

Jan Hrabcak webmaster of ICQ.SK xin na atlas.cz
Pondělí Leden 4 22:13:13 CET 1999

S tym fat32 je to tak. Ono napise nieco, ze potrebuje vyssiu verziu kernelu.
Ako ho mam nainstalovat? Alebo. Ako mam zadat to hda?
Ja som skusal vsetko od hda az hda5 a nefungovalo to. Mam
C: primarnu particiu   FAT32
D: logicka jednotka   FAT32
E: logicka jednotka   FAT32
F: logicka jednotka   FAT16

Chcem si spustit harddisk F:

Poradi mi niekto?

-----Pôvodná správa-----
Od: Miroslav Vasko <vasko na ies.sk>
Pre: linux na rak.isternet.sk <linux na rak.isternet.sk>
Dátum: 4. január 1999 9:41
Predmet: RE: [linux] Dalsie otazky

Nazdar!
Takze,
* tar: ak chces rozbalit subor, musis zadat parameter "f", ako
"file", inac berie vstup zo stdin. Priklad: tar xvf kernel-3.4.0.tar

To "v" znamena "verbose" - bude ti vypisovat subory, ktore rozbaluje.

Ak je ten subor navyse komprimovany (pripona .tar.gz, .tgz), tak
pouzi este parameter "z" - cize tar xvfz kernel-3.4.0.tar.gz

Ak je ten subor komprimovany s bzip2 (pripona .tar.bz2), najprv ho
rozpakuj s pomocou "bunzip2 kernel-3.4.0.tar.bz2" a potom pokracovat
ako s normalnym .tar suborom.

S tym diskom to bude tazsie. Ak to je filesystem WIN32, tak budes mat
problemy, ak nie, tak je fajn. disk pripojis prikazom

mount -t vfat /dev/hda1 /mnt

(ak je Win98 na 1. fyzickom [E]IDE disku [a], prva partition [1].
druhy fyzicky [E]IDE disk je hdb, 1. scsi disk je /dev/sc[N], aspon
myslim)

potom budes mat Win98 disk v adresari /mnt

ak je to Win32 filesystem, skus "-t vfat" zamenit za "-t fat32". ak
to nie je Win32 a aj tak ti to nejde, skus este "-t fat"

VELMI odporucam knihu "Pouzivame Linux", manualove stranky "man
mount", "man tar", "man fstab", dokumentaciu v /usr/doc.

Miro.

ps: prosim, neposielaj postu v HTML, ale len v Plain texte!

<-- povodna sprava -->
Neviem ci si ma spravne pochopil ale ja potrbujem nahrat veci z
harddisku na ktorom je win98 na harddisk s linuxom. Ak si ma
pochopil, potom sorry ale nepochopil som ja. V adresari /mnt mam iba
floppy a cdrom nic ine. Ten adresar alebo co to je, je iba v adresari
/dev.Co mam robit? Prosim Ta, vysvetli my to tak aby som porozumel,
LINUX POUZIVAM 2 (DVA) DNI. A ten tar. Ked som dal tar x micq
neurobilo nic len ma posunulo o riadok dole a v prompte som mohol
pisat co som chcel ale, stale ma posunulo iba o riadok dole.

--
  .~.     Miroslav Vasko
  /V\     vasko na ies.sk