[linux] TCP/IP, MAIL

Peter Meszaros peterm na mail.eurotel.sk
Úterý Leden 5 08:20:09 CET 1999

>***********   Mam RedHat 5.1.  *****************
>
>Moj problem je nasledovny :
>
>  - pri instalacii som nastavil vsetky potrebne adresy (IP.GW...)
>, ktore system     pozadoval

aj DNS, pozri resolv.conf v /etc

>  - nastavil som sietovu kartu
>  - vsetko prebehlo O.K.
>
>Skusil som spustit ftp i telnet a pokusil som sa nadviazat
>spojenie s inou masinou.
>Spojenie sa mi podarilo len v ramci nasej siete, so serverom.
>Akonahle som sa chcel spojit s niekym "vonku", tak mi to vypisalo
>spravu : Host name lookup failure.

pravdepodobne skutocne nemas nastavene DNS, pripadne skus urobit ping niekam
von ale na IP adresu nie na meno
t.z. ze skus napriklad:
ping 204.71.200.69

ak ti neodpoveda tak mas blbo nastaveny gateway, ak odpoveda ta skus to iste
ale na meno:
ping www.yahoo.com

ak neodpoveda tak ti chyba nastavenie DNS, ak odpoveda je vsetko o.k.

Peter M.