[linux] HD moznosti Linuxu

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Pondělí Leden 11 21:55:32 CET 1999

   From: Jan ONDREJ <ondrejj na intrak.tuke.sk>
   Date: Mon, 11 Jan 1999 17:32:53 +0100 (CET)

Zdravim,

   > Absolut ziaden problem. Pouzivam to. Ide to super.
   > Upgradoval som tucniacika a uz nie je sam. :-)
   > 2.1+ kernely maju nejake extra vylepsenia pre taketo strojceky.

presne tak - ja mam 2 SMP stroje, jeden se dvema, druhy se ctyrmi
procesory a nemam zadny problem.

2.1 kernely maji vylepsenou podporu SMP, protoze narozdil od 2.0SMP
nepouzivaji (no, nekde jeste ano :-) globalni zamky.

   > Skusal som iba 128M, ale nevidim problem.
   > Dokonca 2.1+ kernely maju autodetekciu.

256 az 512 opravdu neni zadny problem - ten nastane az pri
960+MB... Pokud mate vice nez 1GB pameti, je dobre aplikovat nejake
patche (mohu dodat na pozadani), ktere ale zmensi virtualni pametovy
prostor procesu na ukor fyzicke pameti. Ale potom jiz opravdu neni
zadny problem. Linux jede jako po masle.

   > Mam iba 6.4 GB, ale zase nevidim problem.

Hmm, 6x50GB HW RAID bez problemu.

   > Tak videokartu som tusim skusal max. 4 MB, ale tiez
   > som o ziadnych problemoch nepocul.

Ani s 8MB neni problem, ale na serveru jsem ji nemel, pouze na
pracovni stanici.

   > No podla toho, ci do toho pocitas cas. Casom vsetky (alebo aspon
   > vacsina) HW obmedzeni mizne. A myslim, ze je na tom v niektorych
   > veciach lepsie, ako ostatne OS.

HW omezeni je dane procesorem... Intely jsou zatim 32bitove a tak
pomerne casto je mozno narazit na limit 32bitu... (maximalni velikost
souboru, maximalni velikost fs, max. pamet, apod...)

Jako opravdu vykonny server je podle mne lepe nasadit SMP UltraSPARC
nebo Alphu.

   > PS: Nech ziju a sucasne umieraju bohati strikovia. :-)))

Tak, tak... At zije ten, kdo rozdeluje finance mezi ceske vysoke
skoly :-)
--
Pavel Janik ml.
Pavel.Janik na inet.cz