[linux] Problem s jazykom

Peter Ivanyi ivanyi na internet.sk
Sobota Leden 16 00:37:29 CET 1999

Jan ONDREJ wrote:

> Ozaj, neviete niekto, preto to neberie zapis:
> LC_ALL=sk
> LC_MESSAGES=us
> ???
> Chcel som vsetko sk ale messagy us a ono to hodilo
> vsetko sk. :(

Vieme :-)

Skus inac: LANG=sk a LC_MESSAGES=C

Svojho casu som to vsetko napchal do rpm-ka ucw-cs,
vzhladom na ignoranciu cervenych klobukov, co sa tyka
latin2 uzivajucich, ci tam zadelenych krajin (skutocne po
vysvetlujucich slovach niekoho od nich, na co ma rawhide
sluzit, asi nema zmysel si robit iluzie, paradoxom je,
ze sa ozyvali aj nejaki skandinavci :-)
Leziace na raku nejaky adresar *localization/LOCAL, skus
sa tam pozriet. Je to tam aj s komentarmi.

Pozn. LC_ALL je kladivo na blchu - s tym prepises (takmer)
vsetky lokalne nastavenia (medzi inymi aj LC_CTYPE). Napr.
klobucnici (ale nielen oni) nevedia pochopit, ako moze
niekto chciet pisat inac (napr. slovensky), a citat trebars
hlasky inac (napr. po anglicky), a tak to potom aj vyzera.

K predchadzajucemu by malo postacovat LANG=  LC_CTYPE=sk,
alebo LANG=  LC_CTYPE=sk_SK;
prip. kvoli triedeniu nastavit aj LC_COLLATE,
nasledovnemu ale, z Czech HOWTO nerozumiem:
LANG=sk; LC_ALL=sk_SK (snad suvisi s Xlocale, ale potom
radsej miesto definovania LC_ALL radsej definovat LC_CTYPE,
a ci ma byt LANG definovany, nezda sa my - dobry napad
opytat sa autora, u mna nepouzivana premenna, ako aj LC_ALL).
Je pravda, ze som niekde videl nejaky wraper na netscape,
ktory robil nejaky test na LC_ALL - cize, asi toho bude
viac, ale to prve nastavenie by malo byt IMHO spravne (pri
spustani nekorektnych programov upravit prostredie).
Neviem, ako najnovsie vyzeraju locales u RH.5.2. u mna only
5.1.

Peter
P.S. Nechces otestovat novsiu predbeznu verziu rpmka ucw-cs?