[linux] Instalacia GNOME 0.99 na RH 5.2

Jan ONDREJ ondrejj na intrak.tuke.sk
Neděle Leden 17 14:47:03 CET 1999

Ahoj,

On Sat, 16 Jan 1999, Martin Gondas wrote:

> Po nainstalovani z RPM formatu som skusal spustit GNOME z KDE prikazom
> "gnome-session" skoncilo my to hlaskou:
> ***************************zaciatok**********************************************
> Unable to connect to server port 35091
> This generally means that the program could not talk to the esound server

esound je program, ktory sa zavesi na /dev/dsp a na ten port 35091.
Prijima data z viacerych programov, mixuje ich a posiela na /dev/dsp.
Tym sa da docielit, aby naraz hralo viac programov.
Napr. si prehravam mod ci mp3 cez eMusic a pritom mi GNOME
a Enlightenment vydava rozne zvuky.

> /bin/bash: icewm: command not found

Tu bude asi zasadny problem. Nemas window manager icewm. :(
Ja pouzivam miesto neho Enlightenment.

> ** ERROR **: Wrong permissions for /tmp/orbit-root
Ten adresar by som doporucoval zmazat, aby sa vytvoril odznova.
Popripade nastavit prava na 4777.

> Co to ma byt za server esound na porte 35091? Na masine mam spojazdnenu
> zvukovku OPL3. Da sa to spustit aj bez zvukovky ?

Pojde to aj bez zvukovky. Ale bude to vypisovat tie podivne hlasky,
ze sa nevie napojit na esound. Inka esound sa spusta prikazom: esd

> Mohol by mi niekto napisat ako to spojazdnit pripadne link (najradsej SK)?
> Na www.gnome.org  som nasiel len navod na instalaciu po kompilacii.
No to neviem. GNOME je len vo vyvoji a dokumentaciu ma este asi slabu.

> Dik za rychlu odpoved.
Nejaka rychla zrejme nebola. Bol som doma. :-)

> P.S. - KDE je super ale chcem porovnat aj "konkurenciu" GNOME
To je fajn. To treba. Ja ich mam nainstalovane oba
a zatial musim povedat, ze pouzivam castejsie KDE, pretoze
nevyzera tak pekne. :-))

			Cau.
					SAL