[linux] Kapacita HDD

Úterý Leden 19 16:39:35 CET 1999

Dna Ut, 19 jan 1999 ste napisali:

>Cau Linuxaci !!
ahoky

>Potreboval by som dva helpy.
>1.  akym prikazom sa da zistit volna kapacita HDD (+obsadena)
prikaz df ukaze stav momentalne namountovanych zariadeni

>2. kde sa zapisuju cesty, ktore prehladava system, ak je v rezime
>X-Windows (pod..)
>     (ak dam "echo $PATH" v textovom rezime a "echo $PATH" v rezime X,
je to nastavenie sys. premennej PATH ako hovoris.. zalezi od
pouzivaneho shellu, napriklad pre tcsh je systemovy v /etc/csh.cshrc ak
uzivatel nema v $HOME .tcshrc. blizsie info manualove stranky daneho
shellu

>tak nie su zhodne, kde sa to da zmenit ?).
zhodne nemusia byt, lebo pri spusteni Xwin sa napriklad k aktualnemu
nastaveniu PATH prida este par ciest a podobne...
je to vec startovacich scriptov a ako som vyssie spomenul
konfiguracnymi subormi pre ten ktori shell.

>Moc diky
dufam ze som pomohol;)

s pozdravom
--
+ Tibor "FuturE" Pittich |    Email       : Tibor.Pittich na phuture.sk         |