[linux] modem, kompilacia, erory..... boundary="------------

Pavlovic Rudo PMASTER na emo.seas.sk
Středa Leden 27 09:18:39 CET 1999

> som pod linuxom este lamer a preto by som potreboval poradit
> s par vecami. pouzivam rh 5.1 a jadro 2.0.36.
> 1. potreboval by som nejako ozivit modem, ale ani nahodou
> neviem ako. skusal som kppp, ale tam mi to vyhadzovalo, ze
> modem is busy..., inicializacny retazec som mal ATZX3.
> je to SupraExpress 33.6 interny!!!
> rady typu: kup si externy su o uplne o nicom.
~~~~~~~~
Tu by som sa Ta spytal ake mas HW nastavenie toho modemu?
S Internym  Supra modemom som este nemal ziadny problem.
Modem Ti musi vystupovat vlastne ako dalsi serivovy port v
zariadeniach

		linux			dos		IO	IRQ
adresar	/dev/ttyS0		COM1	3f8	4
		/dev/ttyS1		COM2	2f8	3
		/dev/ttyS2		COM3	3e8	4 .... ????
		.....			.....
atd.....

Ak Tvoj modem ma ine nastavenie ako byvaju nastavene standardne
serive porty musis pouzit porgram " setserial " na dane zariadenie.
Zavisi od distribucie Linuxu, ako sa inicializiju serivove rozhrania
pri bootovani Linuxu. V Startovacich scriptoch /etc/rc.d/rc.serial su
nejake veci preddefinovane. Ty pravdepodobne budes potrebovat upravy
prave tu.
	Predpokladejme ze Tvoj modem je nastaveny:
	IO=3e8	IRQ=5
v tomto pripade musis pouzit:

/usr/setserial /dev/ttyS2 port 3e8 irq 5

Toto Ti nasatvy port na dane parametre
viac vid.  man setserial

toto by si mal zapisat najlepsie do /etc/rc.d/rc.serial alebo
/etc/rc.d/rc.local alebo inak zabezpecit aby sa vykonal pri spustani.

potom este je dobre urobit syblolicku linku:

ln -s /dev/ttyS0 /dev/modem

ak chces este nejake infos napis mi.

s tymto dalsim problemom Ti uz asi neporadim

Pavlovic Rudo
tel: +421-813-636 3581
E-Mail: pavlov_r na emo.seas.sk