[Fwd: [linux] FETCHMAIL a viacery uzivatelia.]

Branislav Vartik vartik na pobox.sk
Sobota Leden 30 00:51:20 CET 1999

Branislav Vartik wrote:

[del]
> Chcel by som to odstranit asi nasledovne.
> Pripojit sa s konta "martin" na internet, stiahnut postu z obidvoch
> emailovych kont a ulozit ju do lokalnych shranok
> (/var/spool/mail/martin  a
> /var/spool/mail/jana). Potom uzivatel "jana" si moze pozerat svoju postu
> lubovolnym mailovym programom.
> Chcem to riesit pomocou programu FETCHMAIL. Ako to nastavit ?

man fetchmail
hint: root to musi spustit ako daemona vsetko si nastav vo .fetchmailrc
(pop3 server, username/password), nezabudni na chmod 0600; pripadne to
daj do crontabu. Jedno HOWTO (Offline-Mailing) pojednavalo o
fetchmailovani, mas tam aj priklady (4/5 dokumentu ktore pojednavaju o
virt. domene a pod. preskoc).

> Nebude problem s pristupovymi pravami uzivatela "martin" pre zapis do
> adresara
> /var/spool/mail/jana?

ked to pobezi pod rootom mas po probleme

> Na masine mi bezi sendmail OK. Dala by sa tato moja "snaha" riesit aj
> sendmailom ?

imho nie :)
este k tomu sendmailu, pre off-line masinu je dobre nastavit
/etc/sendmail.cf takto:

1.
Najdi tieto riadky

O Timeout.queuewarn=xx
O Timeout.queuereturn=xx

(maju nejake hodnoty)
a nastav ich podla toho ako sa pripajas. Prvy hovori po akom case ma
system poslat varovanie o tom ze sa mu nedari poslat spravu dalej (bezne
to byva niekolko hodin), v off-line sendmaili (hlavne v kombinacii s
dalsim bodom) je vhodne to nastavit na niekolko dni (ja mam 3 dni).
Druhy riadok hovori po akom case vrati spravu ak nebola dorucena. 5 dni
je rozumne. Moje nastavenia teda vyzeraju takto:

O Timeout.queuewarn=3d
O Timeout.queuereturn=5d

2.
ak tvoj provider dovoluje "relaying" z lokalnych adries, najdi riadok,
ktory by mal obsahovat:

DS

a dopis to na
DSsem.napis.smtp.server.tvojho.providera.sk

Tym dosiahnes, ze ked sa pripojis, maily sa neposielaju podla mx
rekordov vselikam do paze, ale len sa presunu do fronty u providera (je
to vlastne najblizsie miesto) a odtial sa potom mozu posielat aj po
tvojom odpojeni aj hodiny (ak je siet zalagovana).

PS: Planujem o tom napisat nejake dementne howto (napr. ako zabezpecit
prekladku lokalnej e-mail adresy na tu, z ktorej v skutocnosti fetchujes
spravy [totiz u providerov vacsinou funguje dynamicke pridelovanie IP] a
pod.), ak by bol zaujem, posurim to :))
--
Branislav Vartik
GSM phone: +421 905 431658