[linux] zalohovanie

Miroslav Oravec mior na psg.sk
Čtvrtek Červenec 1 19:46:05 CEST 1999

Juraj Hantak wrote:

> caute,
>
> Mam taky maly problem, potrebujem pod linuxom zalohovate niekolko 10 - 100
> MB.
> Problem spociva v tom, ze neviem na ake medium to zalohovat, zalohovanie
> by malo prebiehat automaticky 1 x denne.
> Poradte mi nejaky hardware, s ktorym by sa to dalo urobit, nejaka paskova
> jednotka alebo CD rewriter alebo nieco podobne. Ide o to ze to bude slapat
> nonstop. Poradte nieco s cim mate skusenosti.

Pouzivame v robote magnetoopticku jednotku.
Magnetoopticka mechanika je zariadenie, do ktoreho sa strkaju diskety
podobne, ako do obycajnej floppy mechaniky, len su dvakrat hrubsie.
Princip cinnosti spociva v nazve zariadenia, teda je to klasicky
magneticky zapis a citanie na magneticku stopu, ale navadzanie na tuto
stopu je podla optickych znaciek. Tym sa dosahuje hustota 230 MB, co
bolo v dobe jej vzniku naramne mnoho. V anglictine sa toto zariadenie
nazyva "Floptical".
Inak je to super zariadenie na archivaciu dat. Javi sa ako harddisk,
napr. /dev/sdc1 a pod. Dobra pristupova doba,
mnohonasobny zapis, citanie, mazanie, solidna (i dnes) kapacita. Len
cena, ako kazde SCSI zariadenie, je vysoka, asi niekolko tisic za
zariadenie a asi 300 (+ -) Sk za medium.

--
					Miroslav Oravec
					  mior na psg.sk

"Ja osobne verím, že systém Windows, ako uživateľské rozhranie,
je mŕtvy. Predpokladám to asi tak behom troch, štyroch rokov".
(Greg Bogochwalski - riaditeľ SCO pre východnú Európu a strednú
Áziu, Cebit, Hannover, 1999)