[linux] Filtracia paketov podla MAC adresy

Radoslav BENDIK bendik na sophia.dtp.fmph.uniba.sk
Úterý Červenec 6 15:01:09 CEST 1999

On Tue, 6 Jul 1999, Michal Michalac wrote:

> chcel by som spravit z linuxu nieco ako bridge - aby
> prepustal/neprepustal pakety z jednej siete/sietovky na druhu podla MAC
> adries.

Zdravim,

v linuxovom jadre existuje bridge, ktory vie filtrovat protokoly (IP, IPX a
pod). Ale neviem, ci zvlada filtrovanie na urovni MAC adresy (skor nie, ale
urcite sa to da dopisat ;)

> IPChains pracuje len s IP protokolom, a teda filtruje podla IP
> adries. Ja by som potreboval nieco na nizsej vrstve.
> Existuje nejaky soft, ktory toto robi?

Mozno by slo pouzit staticku arp tabulku (ifconfig ethX noarp; arp -s $IP
$MAC). Potom budes mat natrvdo pridelene IP adresy k MAC adresam a mozes
pouzit tradicny packet filter.

--bye,
	rado b
|   /""\     /  _/       e-mail     Radoslav.Bendik na st.fmph.uniba.sk   |
|  ( (_/    /    \       web    http://www.st.fmph.uniba.sk/~4bendik   |
|   \ ado  (   __/endik, absolvent TMF, MFF UK Bratislava, Slovensko   |
    /